Ditt paket ligger hos ombudet i 14 dagar. Om inte uthämtning sker inom vecka kommer en påminnelse skickas ut. Efter 14 dagar kommer paket att skickas tillbaka till MAT Steel. Vi betalar tillbaka din kostnad för ordern minus en avgift om 449 kronor. Detta gör vi för att täcka våra kostnader för administration samt för fraktavgift för icke upphämtade paket.

MAT Steel ansvarar inte för uthämtning eller returkostnader. Om paket ska skickas ut för en andra gång står kunden för fraktkostnaden.

Var alltid noga med att kontrollera så att din e-postadress är korrekt när du lägger din order, detta är den vanligaste orsaken till utebliven orderbekräftelse. Det kan även vara att din e-postleverantör har ett SPAM-filter som blockerar vissa mail. Men kontakta vår kundservice via mail och ange ditt för– och efternamn smat mobilnummer så vi kan hitta din order och kunna hjälpa dig.

Leveransadressen är den adress som vi skickar dina paket till.

Tips! Om du vill att paketet ska levereras till ex. ditt jobb eller sommarstugan så kan du ange flera olika leveransadresser i "min sida".

Du hittar dina uppgifter när du loggar in dig på "Min sida".

Fakturaadressen är dit orderbekräftelse och kvitto skickas.

Vi levererar för tillfället bara inom hela Sverige.

Under Min sida går det att lägga in och ändra namn, adressuppgifter m.m. De uppgifter som sparas i Min sida kan sedan användas när du handlar, så att du slipper skriva in dessa uppgifter på nytt varje gång du handlar på MAT Steel.

När du får dina varor är det viktigt att du kontrollerar så varorna inte är skadade. Är varan skadan eller felaktig kontakta oss så snart som möjligt genom att fylla i formuläret och skicka den till MAT Steel innan du skickar något

För att kunna returnera din vara till oss behöver du först säkerställa att det inte passerat mer än 14 dagar sedan du mottog den från oss. Dvs. har du haft varan kortare tid än 14 dagar gäller ångerrätten. Senast dag 14 måste du meddela MAT Steel via kundservice att du önskar nyttja ångerrätten, för att ha rätt till ångrat köp.

Du som kund står för returkostnad.

Ångerrätten gäller endast fram till dag 14 från mottagen leverans. Därefter har man som konsument ingen rätt att ångra sitt köp.

Skulle din produkt vara trasig vid leverans behöver du vända dig till oss och göra en reklamation. Därefter är det MAT Steel som gör en bedömning av din produkt och det aktuella felet. Gör vi bedömningen att felet faller utanför garantin kommer du att bli kontaktad med ett prisförslag för reparation.

Vi återkommer till dig via e-post, med status på ditt ärende och eventuella kostnadsförslag. Tänk på att det alltid tillkommer en fraktavgift på 199 kr när serviceverkstaden gör en bedömning av din produkt och den faller utanför garantin.

Beställningar inom Sverige som görs före klockan 16.00 behandlas inom 1 dag och levereras normalt inom 2-4 arbetsdagar med DHL Service point eller DB Schenker.

Om du inte har tagit emot din avisering via sms för att hämta ut ditt paket beror det oftast på att man har uppgett ett felaktigt mobilnummer, eller att man har använt sig av autoifyll och det ligger fel uppgifter kvar i den enhet man beställer i från.

Om beställningen inte blivit uthämtad efter ett par dagar, skickar DHL/Posten ut en brev-avi till dig.

Att ditt köp inte godkänns när du väljer att betala mot faktura kan det bero på olika anledningar.

1. Du måste vara 18 år för att köpa mot faktura.
2. Adressen du angivit måste vara den adress du är folkbokförd på.
3. Du har överskridit det maximala beloppet för faktura, kontakta Payson på 08-728 93 50
4. Du har angett ett felaktigt personnummer. Tänk på att personnumret måste stämma med den person som handlar.
5. Payson godkänner inte din kredit. Kontakta då Payson på 08-728 93 50 eller prova ett annat betalalternativ hos oss.

Du kan ha skrivit in fel säkerhetskod. Kontrollera din kod på internetbanken eller ditt bankkonto.

Det finns kanske inte tillräckligt med pengar på kortet, eller att kortet inte längre är giltigt.

Undersöka om ditt kort är öppet för internetköp.

Vi har i dagsläget tyvärr ingen möjlighet att reservera varor.

Allt som du ser på hemsidan har vi i lager. Vi har en direktkoppling mellan hemsidan och vårt lagersystem. Om en vara tillfälligt tar slut blockeras beställningsmöjligheten för denna på hemsidan.

Om koden är giltig men ändå inte går igenom beror det förmodligen på att produkterna i din varukorg inte ingår i rabatten.

Du som kund har alltid rätt att ändra eller avbeställa din order fram till det dess att den har gått till leverans. Maila omedelbart till oss om din ändring så får du en mailbekräftelse tillbaka så fort vi hunnit justera din order.

Återbetalningen sker till ditt bankkonto snarast möjligt från att vi har mottagit och godkänt din retur. Dock alltid inom 30 dagar.

Kontakten med oss är endast möjligt via mail/kundservice. Enklast och snabbast når du oss genom att fylla i formuläret och skickar till oss. Om det är så att du önskar bli kontaktad av oss var snäll och skriv ditt telefonnummer.

Duka trevligt och lägg upp maten i ett snyggt serveringsfat!